torsdag 21 oktober 2010

sticktant


hur ser en sånn ut?  När folk får höra att man stickar,syr och är garnberoende så kommer oftast en och samma reaktion: men du SER inte ut som en sånn...
och varför inte? bara för att jag går klädd i höga klackar,skinnpaj,smink och tuffare kläder? tror folk att en tjej som gillar garn och tyger är en liten gråhårig gumma sittande i en gungstol med katten i knät?
har iofs både katt och gungstol och slutar jag färga håret svart så blir det nog grått efter ett tag det med :p
efter ett tag så kommer nästa reaktion: va kul att kunna sticka...det ser så mysigt ut...det ÄR mysigt och för meg så är det terapi och en stunds bortkoppling av allt annat och man får må bra en liten stund...det roligara är att när man erbjuder seg att lära ut kommer det ofta:nej jag har inte tid att hålla på med sånt...alla har tid...man tar seg tid till den tiden ganska enkelt :))

ha en underbar dag alla...kram på er

ps...det bidde ett par stövlar/kängor som beröm åt meg själv för att jag hade varit sååå duktig på tuttografin...hihi

8 kommentarer:

  1. Hej, surfar man runt och kollar stickbloggar märker man att det finns stickare i alla läger. Allt från gråa pantrar till unga tjejer och däremellan, alltså hela spannet av individualister som vill göra något eget. Jag har ingen gungstol, men en soffa som jag sträcker ut benen i. Där ryms såväl jag som stickor och garner och katter och hund. Trängt och mysigt!

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå fått dom svar. Men jag känner inte heller mej gammal och grå. JAg älskar att sy stick virk och allt annat. Även baka bullar.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna vilja sticka, men jag kan inte. Jo visst kan jag sticka racka stycken så en halsduk klarar jag nog men när man kommer till att ta in och öka osv då är det kört

    SvaraRadera
  4. Ja fördommar har vi allihopa *ler*

    SvaraRadera
  5. Nej oh nej, vilket gammalt skrock att det bara är tanter som stickar och syr! :) ALLA, nä inte alla, men många gör det idag, både unga och gamla :D

    SvaraRadera
  6. Jag ville bara tacka för mitt fina sockgarnspaket! Garnet har redan blivit till ett par randiga sockar, tack så hemskt mycket! :)

    SvaraRadera
  7. Jag känner också igen mig. Som en flitig heavy metal konsertbesökare och ekonomie studerande "hör man" tydligen heller inte till den typiska "stickkategorin". :)

    SvaraRadera