onsdag 10 november 2010

så underbart vackert...

utsikten i morse från mitt köksfönster :))
Jag gillar vintern...bara det inte blir för kallt eller blaskigt ute.
Fast när man ser allt det vita uta då vill man börja plocka fram ljusstakar och tomtar,glögg och russin,appelsiner och kanelstänger...ja allt som hör julen till...men istället så blir det att plocka fram tvättkorgen och snabeldraken-när kaffepannan är tom vill säga...e ledig hela dan fram till 22 ikväll,då är det jobb som "hägrar".
Nu skal jag sätta meg med ovannämda kaffe och läsa ikapp va ni har haft för er dom senaste dagarna,samt sticka några cm på dotterns lååånga halsduk :)
Ha en underbar snörik dag och akta ryggen om ni skal ut och skotta...kram på er
Published with Blogger-droid v1.6.5

12 kommentarer:

  1. Snön smälter här så mina promenader är hotade men dagen har bara börjat så får se.
    Kaffe, ja det var det jag skulle gå och göra mig ju. Svart kaffe mot vit snö. Fint.

    SvaraRadera
  2. Nu har snöandet nått hit upp och det har blivit milt ute, bara nån grad kallt. Hoppas vägarna är farbara i eftermiddag när jag ska på gympan, är annars ledig hela dagen.

    SvaraRadera
  3. Ni tycks ha blivit värre drabbade av snö än vi i Södra Finland. Stormen var nog rättså häftig igår men ingen snö. Och nu har vi plusgrader och isgata på byvägen:(

    SvaraRadera
  4. Här nere i Skåne lär vi få vänta ett tag på det vackra. Vi har kommit in i årets absolut tråkigaste månad... grått, mulet, regnigt, blåsigt. Inte mycket kvar av de vackra höstfärgerna och den härliga solen som vi har haft under oktober. Så nu blir det mer och mer sitta inne och kura istället för härliga promenader. Mysigt det också, men inte lika bra för motionen :-)

    SvaraRadera
  5. Lyckades äntligen hämta mitt fina paket från dig idag. Tack så jättemycket för alla fina saker! :)
    Ska försöka hinna fixa en bild till bloggen på allt det fina också...

    Härligt med snö! Här i Stockholm är det snöblandat regn som gäller. Blä!

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också snö, men bortsett från förra vintern, regnar det mest vid det halländska kustbandet. Och snart är det december och dags för adventsljusstakar, glögg mm...

    SvaraRadera
  7. Jag tycker som du det ser härligt ut med alla snön och att man längtar att få ta fram alla ljustakarna det e så myyyyyyyyssssssigt.
    Sticka väl kram

    SvaraRadera
  8. Hur får man en bild på sig själv när man skickar kommentar? Ser ju trevligare ut. Här är nysnö, inte mycket, men jag gick en långpromenad när det slutade.

    SvaraRadera
  9. Gillar också snön! Fast idag var den inte kul att skotta, alldeles för blöt. Fast perfekt att göra snöfigurer av. Barnen har förvandlat trädgården till en skulpturpark. Två snöbjörnar, två renar, två snögubbar och en jättelarv. Ska försöka fota dem innan de tinar bort...

    SvaraRadera
  10. Snö har vi ingen och ljusstakar och tomtar lyser ännu med sin frånvaro men glöggen, där är första flaskan redan uppdrucken:) Den är riktigt god årets blossa.

    SvaraRadera
  11. Åh jag blir riktigt avundsjuk. De sa att vi skulle få så mycket snö, men hos oss snöade det bara lite grann, sen kom regnet. Det var inte alls lika stämningsfullt.

    SvaraRadera