lördag 8 januari 2011

UFO`n

på tisdag är det ju stickcafe på FB och temat den här gången är ufon...hur många av er därute har sånna liggande?
Tänkte själv ta tag i det som ligger i stickkorgen och försöka att få det färdigt...det som är är ju att det oftats är bara lite kvar innan det är klart,men det är ju såå roligt att sätta stickorna i nåt nytt...nytt mönster,nytt garn :pp Nåt som känns igen?

hoppas ni inte har sånna här ufon liggande :D

Nu skal jag sätta meg i soffhörnet med ett av mina ufon,kaffe och skidor på tv :))
ha en bra dag därute och gå försiktigt så ni inte halkar...kram på er

12 kommentarer:

  1. Nog har man UFO:n konstigt att man inte gör klart arbeten när man nästan är i mål??? för det är ju så roligt när man ser ett arbete bli klart.

    SvaraRadera
  2. Jag måste bara fråga om det där stickcaféet som du skriver så mycket om. Är ni uppkopplade med webkamera så att ni ser varandra eller sitter ni bara och stickar samtidigt?

    SvaraRadera
  3. ingen kamera Shamrock...vi sitter vid datorn och berättar vad vi håller på med,lämnar kommentarer,fikar och "umgås"...låter knäppt jag vet men det är faktiskt riktigt trevligt :)

    SvaraRadera
  4. Känns absolut igen! :)
    Men jag får inte sticka nånting förrän klänningen är klar... suck... ;)

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja UFO:n finns det litet här och där. Hos mig är det mest sånt som skall in under symaskin. Jag skall väl ta itu med dem när det blir litet ljusare dagar.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Saknar en bra soffa ... det är nog mitt problem, det som stoppar mitt skapande.

    SvaraRadera
  7. Låter mysigt med kaffe, tv:n och stickning. Precis som hos mig :) Har inte provat stick-kafeet på FB än. Vet inte riktigt om det är min grej. Gillar bäst att "babbla" på riktigt. Men man ska aldrig säga aldrig.....

    SvaraRadera
  8. Att det alltid skall vara så svårt att göra det sista på stickningen.
    Men man måste ta sej i kragen emellan åt.
    Ha en skön söndag
    Kram

    SvaraRadera
  9. jag är en av de få som sällan har några ufon liggande. jag kan hålla på med flera projekt samtidigt, men aldrig så att dom blir liggande en längre tid. jag skulle bli tokig av det.

    SvaraRadera
  10. Jag har aldrig ufon, sticka bara på en grej åt gången (nästan) och gör alltid klart innan jag startar på nästa, vis av alla år och trista monteringar.
    Du, varje gång man kommer in till dig poppar det alltid upp popupp fönster, varför är det så?

    SvaraRadera
  11. ja du Rosenvante...jag vet inte...har tagit bort katten...får se om det hjälper...du får gärna säga till isåfall :) kram

    SvaraRadera