söndag 24 april 2011

oops I did it again...

lämnade intresseanmälan som provstickare på ytterligare en sjal på Ravelry för JosefinaKnits...och idag kom mönstret :))

Har tyvärr inget garn hemma som jag känner passar då jag vill ha den i en enfärgat rosa/cerise färg...nån som har tips på garn som jag kan använda? skal ju vara tunt ca 400 m pr 100gr..
Vill att det skal vara en riktig sommarsjal men även kunna användas till vintern därav färgfunderingen...
Gosh...detta skal bli spännande...Så på tisdag är det jag som tar gubben i armen och beger meg till Västerås och Upplings garn :p
Ps...funderar på att låta Brittney`s låt bli min signaturmelodi...hehe

9 kommentarer:

  1. Började åxå på en sjal idag... Men det blev så varmt ute på loftet att jag var tvungen att ta en paus *ler*

    SvaraRadera
  2. Det är en väldigt vacker sjal, så jag förstår att du sticka den igen (är det så du menar, att du stickat den på bilden och vill göra ännu en?).I butiken http://www.emlina.se/shop finns det tex ett silkesgarn(just nu 10% rabatt)som skulle bli fint till den sjalen och även alpackagarnet (42,00/50g). Båda finns i cerice/rosa. Det var bara ett tips :)

    SvaraRadera
  3. Snygg. Ser väldigt invecklad ut. Mamma stickade stoora dukar på sina rundstickor, sådana som hängde ner till golvet från pelarbord du vet.
    Jag har min liggande i en påse, den är liksom för fin för mitt hem. Synd att ha den liggande där, den är stor och ryms nätt och jämt i en plastpåse.

    Fast fint är det.

    SvaraRadera
  4. Åhh, jag har ju det perfekta garnet hemma. Cerise Malabrigo Lace! Men nu är det ju inte jag som ska sticka :) Har spanat på ett ännu dyrare men fint garn som heter Manos del Uruguay i färgen Fuchia. Finns hos bl.a Yll & Tyll och Garnkorgen.
    Lycka till som teststickerska.

    SvaraRadera
  5. Åh, Teetee elegant skulle vara helt perfekt till sjalen! Det är lite silke i, och har så fin lyster.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh den är jättevacker, lycka till.

    SvaraRadera
  7. Så vacker!
    Ska bli spännande att se din!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  8. Spännande! Jättefint mönster! :)

    SvaraRadera