lördag 11 juni 2011

stora lilla dottern

tar studenten idag :))
I 12 år har hon kämpat och tragglat seg genom skolan och nu står hon där och väntar på att livet efter skolan skal fortsätta,att hon kan börja förverkliga sina drömmar...
Just nu är det många tankar som flyger genom huvudet...kommer hon att få jobb?kommer hon att klara av att ta tag i livet och göra nåt som hon vill?kommer hon att flytta inom eller utomlands?
Jag hoppas att hon följer sina drömmar...jag skal iallafall se till att sparka henne där bak så att dom blir av...man skal inte som förälder hålla kvar sina barn eller stoppa dom men hjälpa till att lyfta upp dom så att dom får luft under sina vingar är däremot en förälders jobb...
Så lycka till min älskade dotter...hoppas och önskar att livet blir som just DU vill ha det <3

9 kommentarer:

  1. Jag kom att tänka på sista raderna i Ikaros av Björn Afzelius när jag läste vad du skrev:
    "Låt den du älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt"
    Tänkvärd sång, hela den för övrigt!

    Speciella dagar, de där studentdagarna! Hälsa och gratulera!

    SvaraRadera
  2. Jag älskade att ta studenten. Det kändes verkligen som att hela livet bara låg och väntade på en. Grattis till dottern

    SvaraRadera
  3. Tänkvärda och sanna ord, det där. Grattis till dottern.

    SvaraRadera
  4. Det bästa är att låta dem flyga dit de vill, göra sina misstag och resa sig igen och bli stärkta av det. Men ändå ha sina föräldrar som ett stöd i bakgrunden. grattis till henne

    SvaraRadera
  5. Grattis till dottern från mej också! Det är precis som du skriver, låt dom pröva sina vingar och vi tar emot och stöttar när och om vingarna krånglar.

    SvaraRadera
  6. visst är det väl så, att man undrar hur livet ska bli för ens barn och om de ska få bli lyckliga. Det är ju viktigare än all materiell framgång.
    Jag hoppas att din dotter har haft en minnesvärd student och att det ska gå henne väl i framtiden.
    Kram, Marita

    SvaraRadera
  7. Det är så sant det du skriver, man måste släppa taget som föräldrer, både för barnets skull och sin egen. När den siste flyger ut börjar ett nytt liv.

    SvaraRadera
  8. Grattis till dottern!
    Här är det ett långt år kvar till studenten. Hoppas allt går bra nu när hon ska pröva sina vingar! Men jag är säker på att mamma finns till hands om det skulle behövas.
    kram till er båda!

    SvaraRadera
  9. VAr ute med mina ettor (är en massa år sedan) och det ekade över nejden från alla studentflaken. En av gossarna klagade över att de var så högljudda och skrek att de skulle vara tysta! Då sa jag; "Vad brukar jag säga när nån av e skriker?" "Att vi ska vara tysta!" "Så har deras fröknar och magistrar åxå sagt i 12 år! Tycker inte du att de ska få skrika idag då?" Och ju de tyckte han efter att ha funderat en stund *ler*

    SvaraRadera