måndag 1 augusti 2011

jag kan inte för det...

men dessa dockor som ser ut som vaxade bebisar som många använder för att vis aupp sina kreationer på Ravelry ger meg kalla kårar nedefter ryggen...jag vet att det är dockor som är arrangerade i både den ena och den andra ställningen och det är det som är så creepy...att se nåt som ska föreställa nyfödda som är en vaxad docka som danderas som om det skulle va en tårtdekoration är inget jag gillar...
ser varken det konstnärliga eller det estetiska i dessa bilder...





Alla bilderna är från Ravelry...

trampar säkert nån på tårna men det bjuder jag på :)

Vad tycker ni andra om dessa bilder?

14 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker det är onaturligt och dumt!
    Varför ska en baby se ut som en fågel- eller uggleunge?
    Giraffmössa? Ja möjligtvis på en 6-åring som är djurtokig och själv har önskemål om det. Då kan det vara kul!
    Men på en baby? Nä, aldrig!
    Håller med dig helt!

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig. Jag tycker också det är obehagligt att titta på.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig!
    Tror att det finns en kvinnlig, amerikansk (?) fotograf som tar ungefär sådana bilder av riktiga barn, har alltid tyckt att det är underligt att någon velat förödmjuka sina barn på det viset!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att korten är fina ur ett rent fotografiskt synsätt. Men jag tycker också att dockorna är fruktansvärt obehagliga!

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med dig!!

    SvaraRadera
  6. Njaa, tycker det blir lite obehagligt när en docka är till förvirring lik en bebis.

    SvaraRadera
  7. Instämmer med alla föregående... Gillar det inte alls.

    SvaraRadera
  8. Vadå dockor? Vem har sagt det till dig? Det är faktiskt en världsberömd porträttfotograf som tar dessa bilder och hon vaxar inte bebisarna innan! Jag tycker att de är fina och känner inte alls att de förödmjukar någon. Den känslan får betraktaren själv stå för.

    SvaraRadera
  9. anonym:många av dessa bilder är på dockor(är det bilder på bebisar så vågar inte jag ens tänka på va dom har gjort för att få dom till att lihha som dom gör!! )...och vare seg det är en världsberömd fotografr eller inte så tar dom så betyder det inte att jag måste gilla dom.Jag ser inte den estetiska skönheten i dom,tycker dom är creepy...och ja-det är MIN åsikt och den står jag för!!

    SvaraRadera
  10. Jag håller helt med Dig. Så det här om värmen och stickandet. Jag tvättar händerna ideligen för att det inte skall klibba. Bäst är att sticka på kvällen, men då kan jag vara rätt trött. Há det fortfarande gott i Västmanland. Återigen Gunilla

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte också det såg ut som bebisar och blev nästan spyfärdig av hur bilderna såg ut!

    SvaraRadera
  12. Jag har sett sådana dockor innan på olika bilder och tycker att det är lite obehagligt. Som döda bebisar typ. Det är något som slår till i ryggmärgen på mig och det tror jag är bra :-)
    Sen kan man ju ha en massa åsikter om att ha riktiga barn att posera i alla möjliga sammanhang men det är ju en annan fråga...
    Tolv dagar att jobba resten av året, det är ju nästan ingenting. Det orkar du lätt tror jag :-D

    SvaraRadera
  13. Jag tycker rent ut sagt dockorna är läskiga!. Skulle inte vilja ha en sån docka i min ägo...

    SvaraRadera
  14. Hoppas verkligen att det är dockor! Har också sett bilderna och blivit riktigt illa berörda av dem, speciellt om det skulle varit riktiga bebisar. Näe fy och usch. Förstår inte det fina eller söta i bilderna.

    SvaraRadera