fredag 5 augusti 2011

hittar man inte det ena

så letar man på nåt annat att sätta stickorna i :))
som det här underbara Fame garnet i perfekta höstfärger :)
Detta skal såsmåningom bli en tunika stickat på 3,5 då jag gillar känslan av lätta plagg som inte tynger ned.
Har inget mönster att visa fram då det är en teststickning men en o annan sneakapeak kommer nog sen.

Gubben skal spela på Engelrocken ikväll men jag stannar hemma...skulle jobba inatt men har ju fått ledigt redan i maj för att åka dit men det spöregnar ute och jag känner inte för att stå under öppen himmel och bli blöt om håret..

Nej ny stickning var det jag skulle börja på :))

Hoppas ni får en underbar fredagskväll med fredagsmyyyys :D
Published with Blogger-droid v1.7.4

11 kommentarer:

  1. Spännande att se hur din tunia ska växa fram....Trvlig helg!

    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Underbara färger. Blir perfekt när hösten närmar sig. Ha det så gott!

    /Monica

    SvaraRadera
  3. Stickade en tunika i just den färgen i våras.... Stickade enligt Tant Koftas uppifrånochner mönster. Super roligt och enkelt och garnet gör att man inte behöver några mönster.
    Började sticka ett par sockar av det som blev kvar... Men när jag väl började så blev det väldigt långa skaft så nu måste jag köpa mera garn....

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt garn. Ska bli spännande att se hur tunican blir. Hoppas du får en mysig fredagkväll.

    SvaraRadera
  5. Tunikor är fina :) Och fredagsmysa ska jag. Chips, te, ljudbok och stickning väntar.

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du bara fick en ledig kväll så där, att sitta själv o mysa är ju inte helt fel det heller.

    SvaraRadera
  7. Snygga garner du hittar att sätta stickorna i.
    Ha en mysig kväll med torrt hår!

    SvaraRadera
  8. låter som en perfekt kväll att sätta fingrarna i en ny stickning istället för att stå ute, tack för din fina kommentar hos mig

    SvaraRadera
  9. Stickade en sjal i samma garn (och samma färger ser det ut som) i vintras och den är så lätt och varm och mjuk...

    SvaraRadera
  10. Ja Fame Trend har fina nyanser :) Kul med en egen designad tunika! Ska bli spännande att se. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Läckra färger i det garnet, tunikan kommer säkert bli jättesnygg!

    SvaraRadera