söndag 8 januari 2012

Puckade föräldrar...

finns det gott om tydligen...man blir både arg,förbannat och mörkrädd!!
Senaste i raden som utmärker sig är pappan som lämnade kvar sin son mellan 9-11år utanför bandyarenan i Fyrishov/Uppsala utan ytterkläder då han tyckte att sonen hade spelat dåligt och att han kunne gå hem...till en annan stad!! Lyckligtvis för pojken så fanns det andra vuxna med vett innanför pannbenet som såg till så att han kom hem.Nu skal inte jag skriva vad jag tycker pappan skal utsättas för då det finns risk för att det kan uppfattas som olaga hot men som mamma så hade jag dragit öronen till mig,packat väska och lämnat.En förälder som gör på detta vis har förlorat sin rätt till att vara just förälder i mina ögon och jag hade aldrig kunnat lita på den personen igen...MAN BLIR SÅ INNI %&¤#"%#¤ FÖRBANNAT NÄR MAN LÄSER SÅNT HÄR!!!
Jag hoppas att inte pojken har tagit skada av detta och misstanken om att det möjligtvis har hänt eller kommer att hända igen ligger och gnagar i huvet på en annan...det finns tyvärr alltför många föräldrar som ställer ALLT för höga krav på sina idrottande barn...Sluta med det!!! Dom är barn för sjutton och då skal det vara roligt...inte dödligt allvar!!

 Bild på hjärnan på dessa idioter.No brain,no pain....

8 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Man blir helt förstummad över vilka människor det finns!
    Men den siste idioten är ju inte född än. Tyvärr!!

    SvaraRadera
  2. Inget förvånar mej längre. Människor kan vara riktiga svin när dom vill...

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt.. eller inte. Galna föräldrar finns överallt och kommer tyvärr att alltid finnas. Den pappan ska inte få ha sin son kvar i sin vård.

    SvaraRadera
  4. När jag läste rubriken så tog jag genast åt mig, för jag har nog varit puckad en och annan gång...men inte på ett sådant grymt, sadistiskt och hatfullt sätt. Inte i närheten.
    Bara vardagspuckad...
    Ett sådant beteende som hans är ju sjukligt.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas verkligen att de vuxna som fann pojken anmäler pappan till det sociala. Den pappan ska inte ha hand om sin son förrän han har fått något innanför pannbenet.

    SvaraRadera
  6. Jag har jobbat som idrottsledare och vet att det finns idioter till föräldrar. Men nått sådant här tror man ju inte ska hända, hur i hela fridens namn tänker man då som förälder. Den pappan bör få en ordentlig knäpp på näsan av våra myndigheter tycker jag, borde väl inte komma undan nu när det blev en riksnyhet heller kan man ju tycka.

    SvaraRadera
  7. Helt otroligt!!! Har haft precis samma tanke som dej i dag när det gäller mamman. Jag hade också stuckit direkt. Barn ska ha kärlek, stöd och uppmuntran och inte straffas när det inte går bra. Men tyvärr finns det såna föräldrar även om dom inte är så många.

    SvaraRadera