lördag 20 november 2010

det snör,det snör...

tiddelibom...det är det det gör tiddelibom,nu snör det mycke mer än för,tiddelibom :)))
ovanlig piggt på en lördagsmorron,men det skal ju vara första gången för allt har jag hört :p
Skal till stora stan i öster (Stockholm) på fredag och mysa med min lilla gubbe tills på söndag.Vet att Skansens julmarknad öppnar då så en tur dit är inplanerad. :)
Men nu e det ju så att man vill ju gärna dra med seg ett liiiitet nystan med garn hem och då undrar jag:Bra garnaffär mitt i stan...finns det?? och isåfall vart?tyger??tillbehör?Behöver HJÄLP då jag är som vilset får i stora stan :))
hoppas ni alla får en uuunderbar lördag...min skal tillbringas på jobbet mellan 12-22...seså...ut i snön och gör några snöänglar med er :)  kram på er


13 kommentarer:

  1. Här är det en till som ska tillbringa sin dag på jobbet mellan 12 och 20. :-)
    Det snöar även här.
    Ha en skön lördag du med

    SvaraRadera
  2. haha ja stickning kan ibland vara ett äventyr. Ha en skön lördag och en trevlig stockholms helg.

    SvaraRadera
  3. Lycka till i stan och snöängel, hoppar nog över det så länge.

    SvaraRadera
  4. Här har du tips på en tygaffär och en knapp- och bandaffär centralt i Sthlm. Hoppas ni får en härlig weekend med mycket mys.

    http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Default.aspx

    http://www.mattssonsband.se/

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Promenera i Gamla Stan och njut, där finns en hel del fint att titta på.
    Här blir det vattenänglar i så fall, för snö det finns inte här.

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är glad :) Jag längtar efter snö och kyla.
    Hoppas att du får det trevligt i Stora staden.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Jag vill inte göra snöänglar. Jag är redan less på vintern hur man nu kan vara det.
    Kan vara vackert att titta ut på men där går gränsen.

    Här kan man åka skoter nu. Huvva så trist.
    Och kallt.

    Ha en skön lördag trots jobbet!

    SvaraRadera
  8. Har noll koll på garn och syaffärer, men om du vill veta var Systembolaget ligger eller ha tips på bra restauranger, då vet jag ;-)

    SvaraRadera
  9. I gamla stan finns en garnaffär som heter Sticka, jag tror du kan söka den på hitta.se för att få exakt adress. Sen tror jag Marias Garn på söder är sålt och jag vet inte vad den heter nu.

    SvaraRadera
  10. Marias garn heter numera Litet Nystan, ligger på St Paulsgatan. Åk tunnelbana till Mariatorget, uppgång Mariatorget, sedan vänster till St Paulsgatan, sedan höger på StPaulsgatan så ligger det på vänster sida av gatan, kanske 100 meter bort. Min LYS! Ungefär mittemot, på andra sidan gatan, finns en hyfsad tygaffär som även har tillbehör.

    SvaraRadera
  11. Du kan ju alltid besöka Happy Color i PUB-huset (Väldigt centralt) Litet nystan, som Monica skriver om, är en fin butik. Nära Odenplan ligger både Ljunggrens eller heter de Ljungqvists garn samt Wincent garner. Den senare är en väldigt vacker butik. Min favorit för tillfället är Happy Color, för man blir så glad av att gå in där och titta, klämma och känna. En väldigt annorlunda garnbutik.

    SvaraRadera
  12. Så härligt med så glada inlägg :-) Du låter så avslappnad och positiv. Hoppas du har en skön helg och får tag på något roligt i storstaden. Kram!

    SvaraRadera