tisdag 2 november 2010

homofobi...

otrevlig kommentar..

har jag fått från en som kallar seg "Kraxpelax"

att klanka ned på dom som har en annan sexuell läggning än den som anses varav "normal" går inte hem hos meg!
Att anklaga homosexuella för spridningen av HIV och Aids går heller inte hem hos meg!
Och att kalla sjukdommen för "bögpest" är vidrigt!!
Jag har nära och kära rundt meg som är homosexuella och jag älskar var och en för den dom är...inte för vem dom blir kära i...det är deras personlighet som jag älskar.
Tycker att folk som sprider dyligt dynga enbart ska hålla munn!!Och ta reda på fakta innan dom öppnar gödselspridaren...Det är inte dom homosexuella som står för den srörsta spridningen av HIV...det är faktiskt dom som är strighta...bilden som har uppmålas av att bögar ligger till höger och vänster med var och varannan stämmer heller inte...dom jag känner har och är i långa förhållanden som är som vilket förhållande som helst...där det handlar om kärlek och respekt för varandra och där otroskap är lika tabu som i vilket förhållande som helst.
Så "kära" Kraxpelax...sprid din dynga nån annanstans än på min blogg för här har du absolut inget att komma med.

puh...förlåt om jag låter arg men jag blir bara så upprörd av  intoleranta människor!

skal sätta meg med kaffehinken och andas och räkna till 100...

17 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig. Jag har själv blivit i strid med en präst när han jämförde homosexuella med mördare och knarkare!!!!

    SvaraRadera
  2. men vilket pucko (ja man får svära på min blogg)...hälsa honom nästa gång att han borde läsa bibeln ordentligt och då menar jag det gamla testamentet :)

    SvaraRadera
  3. Men så irriterande! Vilken ärthjärna! Det är väl inte hans/hennes problem vem andra människor blir kära i eller gör i sänghalmen...

    Suck för sådana människor!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker jag känner igen namnet på den som skrev. Skrev något jättekonstigt på min blogg för nån vecka sen i kommentaren. Det hade ingenting att göra med det jag skrivit och jag förstod ingenting så den kommentaren la jag i papperskorgen.

    SvaraRadera
  5. Det finns de som mår så dåligt själva så de måste hitta oskyldiga att klanka ner på.

    SvaraRadera
  6. Det är inte klokt hur dumma människor är ibland! (och för att försvara prästyrket lite så har majoriteten inget problem med homosexuella och är för samkönade äktenskap. Och det är ju för väl det.)

    SvaraRadera
  7. Jag sa faktiskt åt honom att är vi inte lika inför Gud och att kyrkan borde visa tolerans och kärlek för sin nästa.Han påstod att dom kan bli botade med förbön!!!

    SvaraRadera
  8. Peter Ingestad heter mannen. Jeg synes det er frekt å skrive slikt i andres blogger:(

    SvaraRadera
  9. jo jeg kan bare hålle med Ulla-Bella,,,var inne på hans blogg og leste litt...jeg er allt annet en pryd (nordlänning fra lofoten) men yak...det var ikke lite grovt det han skriver...

    SvaraRadera
  10. Tilda:prästen måste ha missat den biten där det står: "du skal älska din nästa"..

    SvaraRadera
  11. Det finns människor till allt.. Så tråkigt att bara gå in för att förstöra så!

    SvaraRadera
  12. Kunde tyvärr inte läsa kommentaren.... Men stå på dej!

    SvaraRadera
  13. Hurra hurra för dig...ja fy 17 för gödselspridar'n!

    SvaraRadera
  14. Det är tråkigt att en den präster har den inställningen. Dom förstör för så många andra inom kyrkan som verkligen inte alls håller med.

    SvaraRadera
  15. Usch för sådana inlägg! Hoppas han håller sig borta hädanefter!

    SvaraRadera
  16. Tyvärr finns det människor som stärker sitt eget mående med att trampa ner på sina medmänniskor.
    Anita

    SvaraRadera
  17. Hej! Ärthjärnor finns bland alla de som finns brevid oss de som gillar garn osv...jag tror att det är våra rädslor som driver säga saker som vi är inte säkra på
    Jag gillar alla : de korta ,de anorlunda ,de som gillar garn eller kanske tyg eller spela bingo ,de som är ....är jaaa listan kan bli lång....det är tur att det finns skilnad i vad som helst... de tankar insikter ,åsikter...annars vore tråkigt ser runt och se bara sig själv!
    Kram o tack att du vågar säga ifrån!

    SvaraRadera