måndag 15 november 2010

på stickorna...

kunde ju inte låta bli att starta ett project till :p  en tub åt meg sjålv i Drops Alpaca Boucle koksgrått  på stickor 6,5 där jag bara la upp masker så att det täckte rundstickan på 80 cm...man måste ju få göra det lätt för seg vissa gånger :D
Den blå som hänger sådär lätt över skärmen är dotterns evighetslånga halsduk som hon propsar på ska vara 3 m lång!!  är bara att sticka,o sticka,o sticka....finns ju en anledning till att jag försöker undvika halsdukar...dom är rent ut sagt tråkiga att sticka...

ska hälla i meg kaffet innan jag går loss på dagens göromål...ha en underbar start på veckan...kram på er
Published with Blogger-droid v1.6.5

7 kommentarer:

  1. Det är väl en perfekt start på veckan, en ny stickning! Gillar bouclegarn!

    SvaraRadera
  2. oj, 3 meter. Vad ska hon göra med all den volym det kommer bli. Gillar själv långa halsdukar. Testade en på 2m men det var lite långt även för mig... är själv bara 1,60 i strumplästen så det kändes som att brottas med en stor orm.. hahaha
    Hon blir nog överförtjust ska du se... :)

    SvaraRadera
  3. 3 meter? Minns när jag fick ange mått till en handgjord väska när jag var liten. Blev mobbad i skolan med frågan om det var min mammas väska.
    Hon kanske har tänkt vira det som en sari? Fin färg.

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig flaskvärmare. Måste hitta beskrivningen där du länkat. Roligt att du är med i min utlottning. Lycka till !! // Eva

    SvaraRadera
  5. jaaaa...ungen vill ha den så j***a lång...men lär nog övertala henne till liiiite kortare :p

    SvaraRadera
  6. Lå¨åååååånga stickprojekt är inget för mig!

    SvaraRadera
  7. Hua, 3 meter halsduk låter verkligen inget vidare, hellre då en liten grytlapp!

    SvaraRadera