tisdag 26 april 2011

Randigt var det här...


Den till vänster är en födelsedag till min svärmor som fyller rundt midsommar...en Travelling woman...den till höger är min kofta som hamnade i korgen efter 2a dan...älskar färgerna på båda 2 men skal så många cm med resår på koftan på stickor i tandpetarstorlek...

Tjocka stickor eller hur?
By the way som man säger numera...är det någon som har provat Addi click stickorna? tycker att tunna stickor i trä/bambu blir så snea och vinda och då stickar jag inte hårt...
Published with Blogger-droid v1.6.8

7 kommentarer:

  1. Jag som älskar mina snea trästickor, tänk så olika vi är.

    SvaraRadera
  2. Den kommer att bli så fin så fin när du väl har kommit igenom de där 20 cm.... Paketet lämnas den lilla satden imåra =)

    SvaraRadera
  3. Åh, det var ett väldigt bra tag sen jag stickade nu, men när man börjar blir man ju helt biten! Så fint du gjort!

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  4. Så härligt klatchiga färger på tröjorna! Finns också stickor som heter knit pro med bytbara spetsar men har inte provat dom heller...
    Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Tycker inte heller om sneda stickor, tycker inte knit pro blir sneda. Fast de är ju dyra och så KAN de gå av! :-)
    Fina randiga stickningar, undrar om jag någonsin blir så snäll att jag stickar en hel sjal till någon annan, som prensent?

    SvaraRadera
  6. Har oxå krokiga stickor....
    vilka härliga färger du har på stickningarna
    vad är det för garn?

    SvaraRadera