tisdag 23 augusti 2011

1a dan...

i skolan blev en kortvarig historia...blott dryga timmen fick jag va där...
verkar vara mycke självstudier med träff ca 1 ggr pr vecka i varje ämne..så nu får man plocka fram lite disiplin,tror jag har den nånstans :p

 hadde en riktin nervös dag igår med både fjärilar och en nervig knut i magen...men det har släppt så nu är det bara att ge järnet...apropå järn...våran lärare verkar vara en kvinna som är rätt hård och drivande *me like* som vill att vi yter och ger det där lilla extra som vi alla kan plocka fram från våra gömslen :)
Är mycke muntliga prov och det passar en pratkvarn som meg alldeles ypperligt...tror jag kommer att trivas i rollen som student då jag mer än gärna luskar reda på saker och sätter meg in i det om jag inte kan men vill kunna!
Nä...nu ska jag få upp lilla gubben och dra med honom ned på stan för att fira 1a skoldan med lite göttit att äta samt köpa hem lite smått och gott som jag så "absolut" behöver :D
ha en riktig skön tisdag alla och glöm inte bort stickcafeet på FB :) kram på er alla.

9 kommentarer:

  1. Vad är det för garn som du absolut behöver idag?? För jag antar att du måste köpa garn för att fira första skoldagen?!
    Är glad för din skull att det verkar passa dig. Du kommer bli världens bästa sköterska. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om du någongång skulle tappa bort din disciplin.... Tänk då bara på skiftarbetet på golvet så hittar du tillbaka direkt!
    Det här fixar du plättlätt.
    Sarah

    SvaraRadera
  3. Är det tisdag?!?!?! Känns som torsdag... Pluggade på distans till lärare och då hade vi en vecka i Härnösand i månaden.... Gissa om sista helgen var full av plugg?!?!?! Disciplin de har inte jag iaf! Men lycka till med din!

    SvaraRadera
  4. Visst är det något särskilt med första dagen! Hoppas nu de andra blir spännande, inspirerande, tröttande, svåra och roliga! Och att du har kul kamrater!

    SvaraRadera
  5. Du kommer säkert att trivas som fisken i vattnet ska du se.
    Lycka till nu.

    SvaraRadera
  6. Usch det där med disciplin låter jobbigt... Men du kommer att klara det galant

    SvaraRadera
  7. Du kommer att gå långt i din skolgång!!

    SvaraRadera
  8. Härligt! Sådant studiesätt skulle passa mig också ;) :)

    SvaraRadera
  9. Jag hade också skolstart igår, visst är det roligt?! :)

    SvaraRadera