onsdag 3 november 2010

lill lördag..

mannen i huset är ute och bowlar,äter och tar en öl eller tre med sitt skiftlag...själv så hällde jag upp ett glas vin att njuta av i höst rusket (tycker jag är värd det efter att ha sprungit in och ut på Ikea och bara köpt det som stod på listan-hör och häpna)är ledig från jobbet tills söndags morron kl.06,00...fördelen med att jobba skift...fast jag har tagit semester på fredan pga syfestivalen och på lördag bär det av till stockholm igen för en shoppingresa med en kompis-vi har redan bokat in ett besök på en pub...ingår liksom i rutinerna när man har en unnasegsjälvmåbradag...sen blir det att shoppa loss :D   Vi skiftare har ju inte ofta en riktig helg när man jobbar 3 av 5 så för oss kan fredan börja på måndag eller på onsdag :p                                                                       

3 kommentarer:

  1. Skål och ha det så skönt på din minisemester

    SvaraRadera
  2. Gott. Synd att jag måste äta mina piller mot smärtan för då får jag inte dricka vin.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt! Helgen är inte bara lör-sön utan sammanhängande ledighet :D
    HA det trevlig på syfetivalen

    SvaraRadera